Egy érdekes tény, hogy a meghibásodások legalább 80%-a a nem megfelelő vagy elmulasztott karbantartásokra vezethető vissza. Csupán a fennmaradó kb. 20% a normális elhasználódás következménye. A rendszeres karbantartásokkal a váratlan hibák szinte 100%-osan megelőzhetőek. A legfontosabbak: olajcsere, szíjak, fékolaj, fékek, fagyálló, futómű állítás, lengéscsillapító, klíma. A szervizkönyv fontos szerepet játszik: használata nem csak új garanciális gépkocsiknál szükséges. Az elvégzett munkák, és azok időpontjainak a feljegyzése hasznos támpont lehet ügyfélnek-szerelőnek egyaránt.

A járművek időszakos karbantartása nagyon fontos momentum nem csak az autó, hanem a tulajdonosok életében is. Később az elmaradt karbantartások miatt jelentősebb költségeink keletkezhetnek. A szervizintervallum az az időben, vagy futásteljesítményben kifejezett periódus, amelynek leteltével a gyártó által előírt karbantartásokat el kell végeztetni. Az idő során ezek az intervallumok is hosszabbak lettek. Régebben megszokott dolog volt, hogy 10.000 km megtétele után a kocsit szervizeltetni kellett, ma már inkább a 15-20 ezer km a jellemző, de nem ritka a 30.000 km-es intervallum sem.

  • Személyi igazolvány ( vagy fényképes jogosítvány )
  • Kötelező biztosítás meglétét igazoló dokumentum ( csekk, vagy biztosító által kiadott igazolás vagy biztosítási zöldkártya )
  • Forgalmi engedély, és ha nem tulajdonos vagy üzembentartó akkor meghatalmazás 
  • Cégek esetében az előbbiek plusz: cégbejegyzés, aláírási címpéldány cégjegyzékszám és bélyegző, vagy meghatalmazás ha nem a jogosult jár el.

A műszaki vizsga kb. 45-60 perc, ha nem kell javítást végezni!

Természetesen, vagyis sok esetben. A modern autókat átfogó elektronikai rendszer vezérli, így a hibák jelentős része kiküszölhető.

Az elhanyagolt autó klímák megjavítása igen költséges lehet, azonban rendszeres ellenőrzéssel  ez kiküszöbölhető.

Húzódjunk le, állítsuk le az autót. Ha látjuk a motorháztetőből kiáramló gőzt, azonnal álljunk meg.

Nyissuk ki a motorháztetőt, hogy a hő eloszoljon (figyeljünk arra, hogy egyes autóknál közel van a nyitóreteszhez a hűtősapka, így a gőz könnyen megégethet bennünket)

Ne nyissuk ki a hűtősapkát, amíg a motor meleg.

Ellenőrizzük a hűtőfolyadékot, és ha szükséges, töltsük fel. A legtöbb autóban, a hűtővíz műanyag tartályán keresztül látszik, ha a szintje alacsony.Ha tudjuk, keressük meg a szivárgás helyét a hűtési rendszerben (hűtő, vízcsövek, tömítések – ezekben fordulhat elő szivárgás). Ha nem értünk hozzá annyira, hívjunk segítséget és keressük fel egy autószerelőt. 

Erre nincs konkrét szabály, de fontos, hogy legalább 5 évente végeztessünk ellenőrzést, hogy elkerüljük a nagyobb kiadásokat.

Ha az autó nem követi a kormányzást, mindenképpen kiemelten fontos a futómű és gumiabroncsok vizsgálata.

A betétek, tárcsák, pofák, illetve a dobok kerülhetnek kicserélésre. 

Autód meghibásodásával kapcsolatos kérdésed van?

Szakértő szerelőink megválaszolják kérdéseidet.

Hiba: Kapcsolatfelvételi űrlap nem található.