Teljes körű autó és KAROSSZÉRIA javítás mellett a biztosítási ügyintézést is ránk bízhatod!

A Szathmáry Autószerviz mindent elintéz helyetted! Ne pazarold a drága idődet sérült gépkocsid kárügyintézésére! Teljes körű autó és KAROSSZÉRIA javítás mellett a biztosítási ügyintézést is ránk bízhatod!

Vállaljuk gépjárművek teljes körű kárügyintézését, kárfelvételtől egészen a javítási folyamat befejezéséig! Kárbejelentés, KGFB és Casco baleseti kárügyintézés.

Mit jelent a kárügyintézés? 

Helyszíni kárbejelentés, azt követően kárfelvétel, teljes kárügyintézés minden biztosítóval.

Hogyan zajlik a kárigény bejelentése?

Egy káreset szinte minden autóvezető rémálma: senki sem szeretné átélni a balesettel járó stresszhelyzetet, a kárbejelentést, a kárrendezés folyamatát, és az ezekkel járó adminisztrációt. Ezúttal abban segítünk, hogy a kárigény bejelentése jól átlátható legyen: sorra vesszük a kárrendezés folyamatát, valamint a különböző lehetőségeket is!

Első lépés: a kárbejelentés

A kárbejelentésre való felkészülés már a baleset helyszínén elkezdődik. Sokszor nem kevés lélekjelenlétre van szükség a károk felméréséhez, de sok későbbi kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat, ha alaposan és nyugodtan járunk el. Érdemes fotókkal, akár videóval is dokumentálni az eseményeket, tanúkat keresni.

Ha nem történt személyi sérülés, vagy a sérülteket már ellátták, akkor a baleset helyszínén a résztvevőknek ki kell tölteni a kék-sárga baleseti bejelentőt, vagy okostelefonunk segítségével digitálisan bejelenteni a kárt. Fontos tisztában lenni azzal, hogy a baleseti bejelentő kitöltése, illetve aláírása nem jelenti automatikusan a felelősség elismerését. A baleseti bejelentő elsődlegesen a baleset körülményeinek rögzítésére, és nem a felelősség elismerésére szolgál, ezért azon akár ellentétes kárleírások is közölhetők. Ha a kárleírás a két fél részéről eltérő, akkor a felelősség kérdését a kötelező biztosító szakembere, legrosszabb esetben pedig a bíróság fogja megítélni.

Ha a károkozó elismeri a felelősségét, az a Megjegyzés rovatba írja be, hogy a felelősségét elismeri. Még ebben az esetben is előfordulhat, hogy a helyzetet a kötelező biztosító másképpen ítéli meg. Ezért is javasoljuk, hogy a helyszínről, a baleset körülményeiről minden esetben készítsünk fényképeket, hiszen ezek utólag segíthetnek a helyzet egyértelmű tisztázásában. Ha vannak tanúk, érdemes az ő adataikat, elérhetőségeiket is megadni.

Mi a kárbejelentés határideje?

A károsultnak (tehát a vétlen félnek) a KGFB törvény szerint 30 napon belül kell bejelentenie kárát a károkozó biztosítójához. Ebben az esetben a kárrendezés a károkozó autós kötelező biztosítás terhére fog megtörténni.

A kárbejelentést haladéktalanul tegyük meg, amint lehetőségünk nyílik rá. A legtöbb biztosító ma felkínálja az online kárbejelentés lehetőségét is. Előnyös megoldás, mert nem kell az autó kárbejelentéssel addig sem várni, amíg nyitvatartási időben fel tudnánk keresni a biztosító irodáját.

Sokan nem tudják, de a károkozónak is kötelessége bejelentenie saját biztosítójához az okozott káreseményt. Ráadásul erre a jogszabály szerint mindössze nyolc napja van, vagyis lényegesen rövidebb idő áll rendelkezésére, mint a vétlen félnek.

Kárrendezés Casco-val?

A károkozó jármű vezetője a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás alapján nem számíthat kártérítésre. Ugyanakkor ha rendelkezik casco biztosítással, akkor az alapján saját autójában keletkezett kárát a casco biztosítójával részben, vagy egészben meg tudja téríttetni. Itt is fontos szerepe van a határidőnek. A legtöbb casco biztosító a bejelentésre két munkanapos kárbejelentési határidőt szab.

Mi történik, ha ismeretlen a károkozó?

Nehezebb a dolgunk, ha a károkozó személye ismeretlen: ha azzal szembesülünk, hogy valaki a távollétünkben összetörte az autónkat, és elhajtott, feltétlenül tegyünk rendőrségi feljelentést, ugyanis a térfigyelő kamerák felvételei és az esetleges szemtanúk vallomása alapján van esély arra, hogy előkerül az elkövető. Ismeretlen károkozó esetén a kárunkat a MABISZ felületén kell bejelentenünk, és a kártérítést is innen várhatjuk, ugyanis hazánkban a MABISZ kezeli a hasonló esetekre létrehozott Kártalanítási Számlát. Ennél lényegesen szerencsésebb helyzet, ha a kötelező biztosítás mellett rendelkezünk CASCO biztosítással is, ekkor ugyanis a kárigényt benyújthatjuk a CASCO terhére is, a biztosító pedig gondoskodik az összeg behajtásáról.

 
 
miner

Elérhetőség

Telefonszám: +36 20 969 8517
Email: info@szathmaryszerviz.hu

event confirm

Nyitvatartás

Hétfő – Péntek: 7:30 – 16:00 
Hétvége: Zárva

shop location

Címünk

5000 Szolnok, Szántó krt. 58. Lidl-lel szemben, Szathmáry Autóalkatrész mögött